Program Management Curriculum Hero Image
Kommunikation och ledarskap i projekt

Lär dig att leda projektgrupper genom att kommunicera mer effektivt

Utbildningsformat för denna kurs:

  • Online-utbildning
    Kommande kursdatum: On-Demand

    Boka

  • Öppet klassrum
    Kommande kursdatum:
    • Stockholm - 17-19 sep 2018
  • Företagsanpassad
    Kommande kursdatum: Arrangeras på plats

    Begär offert

Visa PDU-poäng
Utbildningsformat Totala PDU Teknisk projektledning PDUs Ledarskap PDU Strategi och affärsledning PDUs PMI RMP PMI SP PMI ACP PfMP PMI PBA
Online 28 0 28 0 0 0 0 0 0
Klassrum 22.5 0 22.5 0 0 0 0 0 0
Utbildningsformat Online Klassrum
Totala PDU 28 22.5
Teknisk projektledning PDUs 0 0
Ledarskap PDU 28 22.5
Strategi och affärsledning PDUs 0 0
PMI RMP 0 0
PMI SP 0 0
PMI ACP 0 0
PfMP 0 0
PMI PBA 0 0
  • CEUs: 2.25
  • CPEs: 27
  • CDUs: 22.5
  • PDUs: 22.5
Kursöversikt

Kommunikation och ledarskap i projekt är en interaktiv kurs som har tagits fram för att ge dig en solid grund med viktiga kunskaper inom ledarskapsområdet och som ger dig erfarenheter som verkligen förändrar ditt ledarskap. Som deltagare får du själv göra en bedömning av dina kunskaper inom ledarskap och sedan lära dig att bemästra grunderna inom följande kunskapsområden: ange direktiv, ge personer en inriktning, motivera och inspirera, leda grupper, kommunicera, skapa relationer, underlätta ett etiskt riktigt beteende, förhandla och leda förändringar.

När du har gjort en bedömning av dina kunskaper får du skapa och finslipa en personlig ledarskapsvision och arbeta på att förstärka dina kunskaper i samband med att du utarbetar din personliga plan för ledarskapsutveckling. Du får lära dig hur du kan hjälpa dig själv och övriga gruppmedlemmar genom en effektivare förhandlingsteknik baserat på en förståelse av skillnaderna mellan förhandlingsstrategier som bygger på konkurrens respektive samarbete, och du kommer att inse vikten av att förhandla baserat på samarbete på ett sätt som båda parter vinner på.

Du får delta i avslöjande fallstudier, livliga diskussioner och praktiska övningar tillsammans med andra yrkesverksamma och en erfaren instruktör i en interaktiv klassrumsmiljö. Behärska kunskaper som gör att du kan få ut mesta möjliga från den viktigaste resursen du har projektmedlemmarna!

Vad kommer jag att lära mig?
  • Leda projektgrupper genom att kommunicera effektivare
  • Skapa motivationssystem som förbättrar produktiviteten och samarbetet
  • Värdesätta betydelsen av affärsetik och personlig etik i ledarskap
  • Beskriva förutsägbara faser av förändring och identifiera lämpliga ledarskapsstrategier för varje fas
  • Använda en effektiv förhandlingsprocess i fyra steg som bygger på samarbete
  • Skapa en plan för ledarskapsutveckling som du kan sätta i verket när du kommer tillbaka till arbetet
Kursämnen
  • Ledarskap och ledning

    Vad är ledarskap?

    Skillnaden mellan ledarskap och ledning

    Processer för att ange en riktning, ge personer en inriktning och motivera dem att följa din vision

  • Leda effektiva grupper

    Vad är en grupp?

    Grupputvecklingens olika faser

    Leda och underhålla effektiva och produktiva grupper

  • Skapa relationer

    Hur personliga olikheter påverkar din förmåga att leda

    Hur du kan få mer inflytande genom att förstå vad som motiverar andra

    Använda din kännedom om personliga olikheter för att hantera konflikter effektivare

  • Etik och ledarskap

    Definiera etik och kopplingen mellan etik och förtroende

    Betydelsen av ett etiskt riktigt beteende och ledarskap

    Skillnaden mellan personlig etik och etik inom organisationen

  • Förhandla vid konflikt

    Olika faser vid konflikt och förhandling

    Skillnaden mellan konkurrensförhandling och samarbetsinriktad förhandling

    Hur du planerar och genomför en effektiv förhandling

  • Leda förändring

    Din roll i en organisation som förändras

    Leda organisationsförändringar

Anmäl dig till denna kurs